19 kwietnia 2024
Aktualności

Fatalny wynik prezydenta Romana Ciepieli!

O tym, że prezydent Tarnowa Roman Ciepiela za bardzo nie umie w internety wiadomo nie od dziś. Ale mamy teraz niemal naukowe tego potwierdzenie!

Raport

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych opublikował podsumowanie statystyczne popularności oficjalnych profili włodarzy miast na Facebook’u w 2021 roku. Jak czytamy, raport zbudowany został na bazie analizy 142 profili Facebook burmistrzów i 88 profili prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów IBIMS w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.

Najlepsi

Autorzy raportu podkreślają, że ,,To nie był łatwy rok dla komunikacji samorządowej w internecie. Zmieniające się algorytmy najważniejszych platform wobec komunikacji społecznej, nadmiar treści w social media, podwyższony sentyment negatywny wobec całej klasy politycznej – to nie są warunki sprzyjające wzrostowi zasięgów kanałów samorządowych. Wygrali Ci, którzy postawili na budowanie wspólnoty z mieszkańcami. Niezależnie od wielkości gminy, Ci włodarze, którzy zaangażowali się w bezpośrednią komunikację z odbiorcami, docierali ze swoimi komunikatami bez względu na warunki panujące na rynku komunikacyjnym. Należą się za to duże gratulacje. Kończy się era wykładniczego wzrostu zasięgów i „lajków”. Czas na lokalne wspólnoty, komunikujące się w trybie „Rozmówca-Rozmówca”, nie „Nadawca-Odbiorca”.”

Najlepiej w Polsce w Internecie radzą sobie: prezydent Wrocławia Jacek Sutryk (do niego jeszcze wrócimy), prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz oraz prezydent Starachowic Marek Materek.  Wśród burmistrzów prym wiodą: burmistrz Jawora Emilian Bera, burmistrz Wojkowic Tomasz Szczerba oraz burmistrz Pleszewa Arkadiusz Ptak.

 

Odwróć tabele – Ciepiela na czele 

Mamy nieprzyjemność poinformować, że na szarym końcu rankingu wśród prezydentów miast znajduje się sternik Tarnowa Roman Ciepiela. Dokładnie zajmuje 7. od końca lokatę.  Autorzy badania podają następujące dane:

Liczba fanów na koniec 2021 roku – 6 238

Zamieszczone posty – 34

Średnia aktywność dzienna – 0,01

Suma polubień postów – 1 729

Komentarze pod postami – 828

Udostępnienie postów – 131

Całkowita liczba interakcji – 3 219

Wskaźnik PERFORMANCE  – 7

 

KOMENTARZ

A czego można było się spodziewać? Prezydent Ciepiela nie ma szczęścia do Internetu, nie ma też osób, które mogą mu pomóc odnaleźć się w sieci. Nie raz wdawał się w dyskusje zwane ,,gównoburzami”, o czym redakcja ,,Kuriera Tarnowskiego” przekonała się wielokrotnie. Przykłady?

Gdy startował ,,Kurier Tarnowski” zrobiliśmy fotomontaż, na którym można było zobaczyć naszego naczelnego siedzącego na palecie pełnej gazet, która stoi na rynku w Tarnowie. Reakcja prezydenta to wielkie oburzenie w stylu ,,jak tak można”, ,,kto to widział”. Dopiero internauci wyprowadzili go z błędu. Kolejna wtopa włodarza Tarnowa dotyczyła jego strony internetowej. Prezydent nie opłacił sobie domeny i strona wygasła a adres romanciepiela.pl został wystawiony na sprzedaż. Osoba trzecia wykorzystała okazję i kupiła domenę prezydenta, a dla żartu po kliknięciu tego adresu odwiedzający byli przekierowani… na stronę ,,Kuriera Tarnowskiego”. Wówczas prezydencka cierpliwość eksplodowała siejąc strach i zniszczenie. Prezydent gdzie mógł odgrażał się naszej redakcji, baa wzywał, aby z nami nie współpracować, reklamodawców przekonywał do bojkotu. Tak robił prezydent ponad 100-tysięcznego miasta, który kilka lat potem chodził po Tarnowie krzycząc: ,,Wolne Media!”, ,,Konstytucja!”. Już między bajki można wsadzić gadanie o rozwoju przedsiębiorczości w mieście i inne tego typu ,,chwalenia się” włodarza Tarnowa, który jako prezydent publicznie godził w interes przedsiębiorcy, który działa między innymi na terenie miasta…

A Baniowy Tarnów to już osobna historia. Prezydent Ciepiela (na dziś jego profil lubi 6291 osób a Baniowy -17 611) podczas jednego z publicznych wystąpień sugerował, że autorzy strony powinni zostać wywiezieni na taczkach przez mieszkańców Tarnowa za szkalowanie wizerunku miasta. Baniowy boli prezydenta Ciepielę jak… już daruje sobie porównania. A przecież nie trzeba być super specem od mediów, aby natychmiast wymyślić 5 sposobów ,,zbajpasowania” tego satyrycznego fanpage. A już całkiem wesoło było ostatnio, jak prezydent zaprosił internautów na swój wykład i miał problemy z prezentacją podczas transmisji live o kosztach miasta.

Raport Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych jest tylko dowodem na to co wiemy już od lat. Ostatnio jeden z postów prezydenta osiągnął ponad tysiąc polubień, w sytuacji kiedy inne dogorywają lub liczba lajków kręci się koło setki. Pierwsza myśl – Ciepiela kupił lajki. Może tak było. Ale drugą odpowiedzią może być fakt, że post włodarza miasta został skomentowany przez zwycięzcę opisywanego wyżej raportu, co nabiło prezydentowi Tarnowa zasięg i odbiorców.

I z kim my chcemy budować smart city. To brzmi jak jakiś smutny żart…

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.