19 kwietnia 2024
Aktualności

Kampania społeczna, czy wyborcza?

Urząd Miasta Tarnowa umieszcza swoje banery informacyjne w wiatach przystankowych. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że banery te informują, iż ” Ponad 1900 nowych miejsc pracy powstało w Tarnowie w latach 2015-2017″. Nasi Czytelnicy zastanawiają się, czy to normalne, aby takie informacje umieszczać w wiatach autobusowych?

– Czy nie lepiej wykorzystać to miejsce do przekazania mieszkańcom ważniejszych informacji np, związanych z profilaktyką, informacji o darmowych badaniach abo o wydarzeniach kulturalnych – zwraca uwagę jeden z naszych Czytelników, który zbulwersowany działaniami magistratu skontaktował się z naszą redakcją widząc taki plakat na przystanku obok Lidla na ulicy Lwowskiej.

Czy jest to już kampania wyborcza prezydenta Romana Ciepieli, czy jeszcze kampania społeczna? Jest to zasadne pytanie, gdyż włodarz Tarnowa obiecywał mieszkańcom utworzenie dwóch tysięcy miejsc pracy, gdy ubiegał się o fotel prezydenta.
– Takie banery, ich przygotowanie, zaklejanie zapewne sporo kosztują. To wszystko idzie z naszych podatków. Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że ta informacja była już podawana i w dalszym ciągu jest na głównej stronie miasta Tarnów.pl oraz w miejskim miesięczniku. Czy potrzebne jest dublowanie i wydawanie sporych pieniędzy na taką reklamę, która mieszkańcom nie jest szczególnie potrzebna? – zastanawia się nasz Czytelnik.

Tarnowski magistrat wyjaśnia, że plakaty, informujące o liczbie miejsc pracy, umieszczone były na sześciu wiatach przystankowych.

-Informacja o miejscach pracy była częścią kampanii #tarnówsięzmienia i pojawiła się w różnych jej odsłonach. Wiaty przystankowe wykorzystujemy do eksponowania bardzo urozmaiconych treści, użytecznych dla mieszkańców. Są wśród nich informacje o wydarzeniach kulturalnych – ostatnio o wystawie Martyny Czech w BWA i festiwalu Jazz Contest, pojawia się kampania informacyjno – promocyjna Budżetu Obywatelskiego, a latem informacja o wakacyjnych atrakcjach i imprezach, takich jak „Tarnów na Lato” i „Dzień Babiego Lata”. Za pośrednictwem tych plakatów informowaliśmy również o konsultacjach społecznych w sprawie zmiany granic miasta, prezentowaliśmy program uroczystości patriotycznych „Pierwsze Niepodległe” i zapraszaliśmy do udziału w konkursie „Tarnów pełen blasku”. Na plakatach pojawiały się też informacje o ulgach podatkowych dla przedsiębiorców i życzenia świąteczne dla mieszkańców. Wkrótce będziemy informować o kolejnej edycji Tarnowskiej Nagrody Filmowej oraz o kolejnym Budżecie Obywatelskim. – tłumaczy Daniela Motak, rzecznik prezydenta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.